Четврта седница Еко-одбора
Четврта седница Еко-одбора одржана је 22.4.2019. године у Основној школи „Димитрије Туцовић“ у Чајетини, са почетком у 13 часова.
Кроз презентацију, мр Зорица Млосављевић је упознала присутне са активностима које су реализоване у претходном периоду. Поводом Дана енергетске ефикасности ученици седмог разреда су израдили пано, а у школи на Златибору су реализовали еко-квиз. Велики број ученика писао је и цртао радове на тему воде, на конкурсу расписаном у оквиру планираних активности Еко-школе. У школи је као тематски дан обележен Дан вода. Реализован је интердисциплинарни час биологије и хемије, а учитељица Зорица Грујичић је обележила овај датум на занимљив начин, истичући значај очувања животне средине. Улазнице за одржане часове поводом Дана вода били су пластични чепови. Ликовни радови са реализованог конкурса били су изложени у холу на променљивом паноу. У Библиотеци „Љубиша Р. Ђенић“ одржан је тематски интердисциплинарни јавни час посвећен води, у коме су учествовали многи наставници са својим ученицима, као и гошћа из Дома здравља, Мирјана Лазовић, медицинска сестра. Тог дана ученици трећег разреда су са учиељицама Анком и Милицом и наставницом биологије Зорицом, урећивали и чистили реку Балашицу. Активност је реализована уз подршку КЈП „Златибор“.
Као и до сада, школа учествује у различитим конкурсима- рад на Тетра Пак креативном конкурсу, ученица седмог разреда, ушао је у ужи избор, али није победио у онлајн гласању. У току су два конкурса- Велики лов на биљку и Свака лименка се рачуна.
 |
 |
Самир Аслани, новинар и члан Еко-одбора, представио је победнички рад ученика који су освојили награду на конкурсу Млади еко-репортери, у категорији 11-14 година. Милица Ковачевић и Стефан Аћимовић, ученици са Златибора снимили су видео под називом „Мали примери расипања енергије у школи и једноставна решења“. Рад је изнедрен сарадњом Новинарско-литерарне (наставница Марија Вуловић) и Еколошке секције (наставница Снежана Тучић). При монтажи помогао је ученик седмог разреда Тарик Аслани, а наставница енглеског је помогла при титловању на енглески језик. Рад је према пропозицијама објављен на три места на којима је прегледан. 9.маја ће бити додела награда у Београду, а рад се вреднује даље на међународном нивоу.
На седници је укратко представљен Пројекат „Модел циркуларне економије у служби заштите животне средине у општини Чајетина“. Пројекат је представила Јагода Јеремић, а реализује га УГ „Златиборски круг“ из Чајетине. Циљ је подизање нивоа информисаности становника Чајетине о значају одрживог развоја кроз модел циркуларне економије, као концепта одговорног понашања за заштиту животне средине.
Удружење са Амбасадорима одрживог развоја имплементира пројекат, а активности се реализују на основу Меморандума о сарадњи између Удружења и васпитно-образовних установа у општини Чајетина. Пројектом је планирано оснивање Савета за одрживи развој и едукацију општине Чајетина при ОШ „Димитрије Туцовић”, предавања за наставнике и родитеље у образовно-васпитним установама, радионице за ученике, оснивање Библиотеке еколошких играчака, набавка машина за шивење.
Једна од планираних активности био је и ликовни конкурс на тему „Циркуларна економија и одрживи развој“ који је Удружење расписало у претходном периоду. На конкурс је пристигао велики број радова из чајетинских школа. Комисија у саставу Јасмина Бамбур, Јелена Миљковић и Јагода Јеремић- наставнице из ОШ „Димитрије Туцовић“ одабрала је и наградила следеће радове: млађи разреди- Андријана Петровић (Сирогојно), Мина Радибратовић (Златибор), Катарина Павловић (Златибор), Јована Кузељевић (Чајетина), Богдан Јоксимовић (Љубиш); старији разреди- Теодора Ковачевић (Чајетина), Јована Радибратовић (Сирогојно), Јелена Марић (Чајетина) и Ива Ђокић (Чајетина); средња школа- Тамара Лучић. Радови су изложени у холу школе у Чајетини. Ученицима су додељене награде.
На крају седнице разматране су активности планиране за следећи период. Седницом је обележен Дан планете Земље, а једна од планираних активности за тај дан је и чишћење подручија села Семегњева, а у преподневним часовима организивана је садња и уређење школског дворишта.
 |
|